Dansk fælles banliste

Forum » Minecraft » Dansk fælles banliste (154 indlæg) Vist 7971 gange
< | 1 | 2 | 3 | 4 ... 9 | 10 | 11 | >
#1: kongsbak28 skrev d. 20/12-2011 kl. 17:40

Hej Minecraftforum.

Er igang med at oprette en ny fælles banliste, som det står på lige nu vil det foregå over en facebook gruppe (da de fleste har en facebook bruger, ellers senere i forløbet bliver der måske lavet en hjemmeside til det formål.
Jeg vil gerne have minecraftforums brugere til at være med til evt at bestemme nogle af reglerne som vil komme og diskutere de forskellige ting igennem, sådan at det ville blive en smule nemmere at få det så godt som overhovedet muligt, som det står på pt skal det være selve serveren som tilmelder sig ind i gruppen, og så er det også adminsne som skal skrive til support for at anmelde personerne, senere hen på hjemmesiden (evt!!!) hvis den kommer op bliver der fri adgang for alle til at kunne komme ind og kigge. Ellers er det nu lige en lukket facebook gruppe kun for admins og evt moderators på forskellige servere.

Det bliver måske lavet en facebook gruppe hvor alle fri kan melde sig ind og tjekke de nyheder som vil kommer op der.
Som det står på lige pt. kommer der ikke et plugin, da jeg ihvertfald ikke har styr på sådan noget programering, så hvis der er nogle der har styr på sådan noget må de meget gerne melde sig, hvis de har overskudet og tiden til at lave sådan et plugin.
Admins af forskellige server skal skrive en mail herinde til mig, hvor efter i vil få et link til Facebook som i kan sende ud til jeres moderators og admins for at de kan melde sig ind

- Hvem skal kunne tilføje folk til vores BAN-liste? 
Man skal skrive til support, hvorefter support så vil behandle den enkelte sag, personen som melder ham skal så fremlægge nogle beviser for at bevise at personen faktisk har gjort noget ulovligt ifølge reglerne på vores hjemmeside.

- Hvordan sikre vi at de folk der bliver tilføjet på listen og reelt har gjort noget forkert?
Som sagt skal de fremlægge nogle beviser hvorefter en admin vil behandle den enkelte sag, det vil gøre så man ikke bare kan skrive nogle tilfældige personer på listen hvis man ikke kan lide den person.

- Hvor længe skal folk være på listen?

Det er ikke fastsat i nu, (det skal forummet eventuelt være med til at beslutte)

- Hvad skal der til før man kommer på listen?

Grief imod reglerne, En server vælger selv hvornår en person skal fælles-bannes, og herefter skal der gives beviser for overtrædelsen af reglerne.

- Hvordan sikre du at de forskellige servere/folk der melder ind har den samme opfattelse af hvad der udløser er ban?

Hvis man vil være med til fællesban som server acceptere man retningslinjerne som bliver lagt forinden indmeldelse

- Hvilke muligheder skal en BANNET person have for at komme af listen igen?

Efter 3 måneder kan personen appelere til at blive unbannet, og det tages derefter op med den enkelte server ( det er ikke helt fastsat om det skal være 1 dag eller forevigt personen skal være på den fælles banliste!)

Husk og følg forummets regler, IKKE skriv nogle som helst navne eller ip'er på nogle som skal på den liste inde i den her tråd, hvis det skal gøres skal det helst gøres over Facebook gruppen.
Tak til Potter for at have hjulpet ;)
#2: Square_Player skrev d. 20/12-2011 kl. 17:54
Lyder godt;)

CandyGamerz - En dansk minecraft server..
#3: thue12 skrev d. 20/12-2011 kl. 18:00
ja det lyder godt men husk bare fordi de er ban på en server skal du ikke bare bane det for din ( hvis de nu har forandret sig )

#4: tundetmig skrev d. 20/12-2011 kl. 18:08
Det synes jeg lyder som en meget gode idé at kører det over en support eller man kunne osse lave en form af forum på den side hvor man kan skrive om tinge så der ikke kun er nogen folk der bestemmer dette :P
Hvis der er beviser på at folk har griet eller brugt et program så man kan snyde sig til tingene synes jeg det skulle være forevigt. Fx hvis man køber spil over steam og man bruger cheat på vac og man får en vac ban kan man ikke blivet unbannet
Synes ikke man skulle kom af listen igen. Da det ville give mest mening at man kun kan komme på listen hvis man har griefet eller snyd med at program eller mod. Der skal selfølige være beviser for dette.
For hvis man kan kommer af listen så tænker folk jo bar "Arg jeg sgu da ligeglad jeg kan jo kommer af listen på et tidspunkt". Min mening er at hvis i skal lave en fælles ban-liste så skal man ikke kunne kommer af den. Men kun hvis man kan kommer på den hvis man har griefet eller snyd med et program eller mod.

Jeg livestreamer meget så kom ind og hyg jer med mig hvis i lyster :D
http://www.twitch.tv/TheThomasTun
#5: Topperdk skrev d. 20/12-2011 kl. 18:42
- Hvem skal kunne tilføje folk til vores BAN-liste?  / Hvordan sikre vi at de folk der bliver tilføjet på listen og reelt har gjort noget forkert?
der er vel kun en korerkt type bevis Log'en så ville sige at når man melder en person så skal man vedlægge loggen for spilleren på det/de pågælden område, hvor så et X antal af de tilmeldte server's admin vurdere beviset og klikker på ban "knappen" (samt der skal X antal ban kliks for at spilleren kommer på listen

hmm ved ikke føler for pernament men folk kan jo ænder sig samt deres opførsel.?

hver sin server har sine egne regler (man kan jo ikke bestemme over andres server)
fælles banlisten har nogle krav til hvad en spiller skal have gjordt, for man kan sende angsøgningen om at få spilleren på fælles banlisten
altså 1 set server regler og 1 set fælles banlist regler.

- Hvordan sikre du at de forskellige servere/folk der melder ind har den samme opfattelse af hvad der udløser er ban?

se Hvad skal der til før man kommer på listen?

Efter 3 måneder kan personen appelere til at blive unbannet, og det tages derefter op med den enkelte server
ening i at man er på listen permanet, men man kan snakke med den enkelte server om et blive fjernet fra  den enkeltes servers banliste
#6: tundetmig skrev d. 20/12-2011 kl. 18:55
Topperdk: Hvis man skal tage hensyn til alle dem server der nu er så kan man jo ligeså godt glemme at havde en fælles ban-liste. Man kan jo selv bestemme hvem man tag fra listen da jeg går ud fra der kommer til at stå en grund hvorfor man er kommet på listen samt link til evt billede af logge eller hvad der er sket :P

#7: Topperdk skrev d. 20/12-2011 kl. 19:00
det med at tage hensyn er nu ikke så svært igen da de fleste server har samme regler, man kunne jo også bare sige at for at serveren kan værere med så skal serven adoptere fælleslistens regler (om de så vil addnogle selv for deres server er vel op til dem)
#8: tundetmig skrev d. 20/12-2011 kl. 19:05
Det jo rigtig men der er jo ingen grund til at komme på listen hvis man har svinet en eller fordi der en der ikke lige ville gå 5 skidt tilbage fordi en admin sagde det. Så jeg holder stadig man kun kan komme på listen hvis man har griefet eller synd med et program eller mod :P
Til der kommer et plugin skal man jo selv adde folk til ens ban-liste så der skal være en grund for hvorfor hver person er banned

#9: Potterxd skrev d. 20/12-2011 kl. 19:09
Jeg er enig med dig tun, Jeg synes der skal noget stort til at man kommer på en fælles liste, at serveren så vælger at banne på andre grundlag er op til dem.

Ejer af Paradox
www.youtube.com/thepotterxd
#10: kongsbak28 skrev d. 20/12-2011 kl. 19:11
tundetmig skrev d. 20/12 kl. 18:08
Det synes jeg lyder som en meget gode idé at kører det over en support eller man kunne osse lave en form af forum på den side hvor man kan skrive om tinge så der ikke kun er nogen folk der bestemmer dette :P
Hvis der er beviser på at folk har griet eller brugt et program så man kan snyde sig til tingene synes jeg det skulle være forevigt. Fx hvis man køber spil over steam og man bruger cheat på vac og man får en vac ban kan man ikke blivet unbannet
Synes ikke man skulle kom af listen igen. Da det ville give mest mening at man kun kan komme på listen hvis man har griefet eller snyd med at program eller mod. Der skal selfølige være beviser for dette.
For hvis man kan kommer af listen så tænker folk jo bar "Arg jeg sgu da ligeglad jeg kan jo kommer af listen på et tidspunkt". Min mening er at hvis i skal lave en fælles ban-liste så skal man ikke kunne kommer af den. Men kun hvis man kan kommer på den hvis man har griefet eller snyd med et program eller mod.
"- Hvem skal kunne tilføje folk til vores BAN-liste?" Det vil eventuelt komme et forum, men det ville måske også gøre det til en meget længere sag at køre hvis man skulle vente svar på fra nogle forskellige personer, ellers kunne man jo tage kontakt til serverens admin (/ham som anmelder ham) og så sige han skal skrive det og det fra dig foreksempel.
"- Hvor længe skal folk være på listen?" Ved ikke helt hvor enig jeg er i at skal være for evigt, fordi som sagt ændre folk sig, og til det i bunden af dit indlæg, tror du ikke hvis folk hacker og bliver bannet i foreksempel 3 månender, ville de så ikke ændre sig (fordi forhåbentlig kommer der en masse servere på listen sådan at personen som bliver bannet fortryder det rigtig rigtig meget. ) men kan godt følge dig lidt i det med permanent hvis en person har grifet rigtig rigtig meget eller hacket sig ind på serveren eller sådan noget ( Rigtig grovt noget) skal det være permanent, men derimod hvis man brugte fly skulle det ikke være permanent efter min mening, da de fleste stopper med det hvis første gang personen bliver bannet.
"- Hvilke muligheder skal en BANNET person have for at komme af listen igen?"   ^^

Topperdk skrev d. 20/12 kl. 18:42
- Hvem skal kunne tilføje folk til vores BAN-liste?  / Hvordan sikre vi at de folk der bliver tilføjet på listen og reelt har gjort noget forkert?
der er vel kun en korerkt type bevis Log'en så ville sige at når man melder en person så skal man vedlægge loggen for spilleren på det/de pågælden område, hvor så et X antal af de tilmeldte server's admin vurdere beviset og klikker på ban "knappen" (samt der skal X antal ban kliks for at spilleren kommer på listen

hmm ved ikke føler for pernament men folk kan jo ænder sig samt deres opførsel.?

hver sin server har sine egne regler (man kan jo ikke bestemme over andres server)
fælles banlisten har nogle krav til hvad en spiller skal have gjordt, for man kan sende angsøgningen om at få spilleren på fælles banlisten
altså 1 set server regler og 1 set fælles banlist regler.

se Hvad skal der til før man kommer på listen?

Efter 3 måneder kan personen appelere til at blive unbannet, og det tages derefter op med den enkelte server
ening i at man er på listen permanet, men man kan snakke med den enkelte server om et blive fjernet fra  den enkeltes servers banliste
"- Hvem skal kunne tilføje folk til vores BAN-liste?  / Hvordan sikre vi at de folk der bliver tilføjet på listen og reelt har gjort noget forkert?"
Ja enten skulle man vise loggen, eller billeder/videoer, men det med X fra admins, så kunne man ikke gør det lukket, så skulle det være på et åbent forum som jeg er en smule imod, da det både ville tage længere tid og så ville der kunne fremkomme en del spam.  
"- Hvor længe skal folk være på listen?" Netop, men jeg vil mene det skulle komme an på hvad personen gør.
"- Hvad skal der til før man kommer på listen?"
Nej, vi vil skam heller ikke ind og bestemme servers regler, det ville skabe problemer med servere hvor der var ting man måtte og andre servere hvor man ikke måtte, og det er også serverens eget valg, men vi vil bestemme hvad der skal til for at komme på vores banliste :)
Netop, 1 sæt servere regler (som de selv bestemmer) og et sæt fælles banliste regler (som vi sætter op i samarbejde med Minecraftforums community)
"- Hvilke muligheder skal en BANNET person have for at komme af listen igen?"
Er faktisk enig med det, at en server selv skal bestemme om de vil banne de enkelte personer, vi kommer bare ud med en udmeldning om de personer som har hacket på forskellig vis.
Mange tak for jeres svar og konstruktive kritik :)
Thue, forstår ikke helt hvad du mener?
#11: tundetmig skrev d. 20/12-2011 kl. 19:11
Jeg synes forum skal havde en "Synes godt om" knap så jeg kunne synes godt om hvad du skrev potter :P hehe

#12: Potterxd skrev d. 20/12-2011 kl. 19:21
Man kunne stemme om det, altså dem som havde meldt sig til, om hvorvidt personen skal på fælles listen, så det virkelig er fælles :P

Ejer af Paradox
www.youtube.com/thepotterxd
#13: tundetmig skrev d. 20/12-2011 kl. 19:24
Det kunne osse hver en idé til at kunne gøre det :P

#14: kongsbak28 skrev d. 20/12-2011 kl. 19:29
Potterxd skrev d. 20/12 kl. 19:21
Man kunne stemme om det, altså dem som havde meldt sig til, om hvorvidt personen skal på fælles listen, så det virkelig er fælles :P
Så skulle det være nogle udvalgte personer, ville jeg da mene ;)
#15: tundetmig skrev d. 20/12-2011 kl. 19:31
Det behøves det jo ikke at være men selvfølig skal det ikke være tilfædige person med dem som er med i den fælles ban-list så er admin på en server og ved hvordan det er at være admin :D

< | 1 | 2 | 3 | 4 ... 9 | 10 | 11 | >
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af Water_Lemon
i går kl 22:36
33 indlæg
1302 visninger
Jeg vil gerne købe en server!