Åbn for LAN og det virker ikke..

Forum » Minecraft » Åbn for LAN og det virker ikke.. (13 indlæg) Vist 2165 gange
#1: Chefska skrev d. 03/03-2015 kl. 14:13
Jeg er en fortvivlet far, som fra tid til anden, får problemer med at mine drenge IKKE kan spille lan via Minecraft. (Tidligere har det virket og nu virker det ikke længere, da jeg har re-installeret/formatret begge stationær).
Vi har 3 computere på samme netværk og med hver sin log-on/bruger til Minecraft, hvor af…
2 er stationær, win8,1, kabel på nettet,
1 bærbar, win7, trådløst netværk
Mit problem er således, at hvis jeg starter et "Singleplayer" spil op, fra en af 2 stationær (lige meget hvilken en af de 2). Trykker på ESC og trykker "Åbn for Lan" og "Start LAN-Verden". Kan dette spil ikke ses eller spilles via multiplayer, på de andre (den anden stationær eller den bærbar).
Hvis jeg derimod starter et "Singleplayer" spil op, fra den bærbar. Trykker på ESC og trykker "Åbn for Lan" og "Start LAN-Verden". Kan dette ses, spilles og deltages fra de 2 stationær... lige efter bogen, som det skal være.
Har opdateret både Java, Windows, Windows Defender, og Firewall (på dem alle).
Java, har været spurgt til om den må bruge netværk og sagt ja til privat.
Har tilladt Minecraft programmet, at hopper igennem Windows firewall.
Div. andre spil som Warcarf 3 virker uden problemer.. Køre ingen andre firewall, antivirus eller andre programmer..
Ved simpelthen ikke hvad jeg mere kan eller skal gøre... Kan ikke forstå forskellen.. på det virker den ene vej og ikke den anden. HJÆLP
#2: Class skrev d. 03/03-2015 kl. 14:39
Lan virker kun hvis man er på samme pc desværre. Du kan skrive en pm så kan jeg lære hvordan du kan lave en server gratis som dem på dit internet kan spille på;D
-ClassLP

hvorfor kigger du her når du kan kigge på min kanal https://www.youtube.com/channel/UC7jY4JC88CQV3td8XRGt-cw
fuldtids flotfyr.
Erfaren madelsker.
Er du en stalker?!
#3: Chefska skrev d. 03/03-2015 kl. 14:57
Hej ClassLP
Er ikke helt med på, hvad du mener med "Lan virker kun hvis man er på samme pc desværre".
For det virker jo fra bærbar (laver spillet) og de stationær spiller multiplayer. Så er alle med og på.
Nu ville det bare være rart, at de 2 stationær kunne køre sammen (kun de 2), uden jeg skulle lave spillet på den bærbar først. Det har jo virket tidligere og forventer også det kan igen..
Ved bare ikke hvordan??
#4: Class skrev d. 03/03-2015 kl. 15:28
ohh undskyld det var mig der havde læst forkert, dog forstår jeg ikke helt hvordan det kan virke for lan;/ hvor lang tid siden var det at "lan" sidst virkede for jer?
-Class

hvorfor kigger du her når du kan kigge på min kanal https://www.youtube.com/channel/UC7jY4JC88CQV3td8XRGt-cw
fuldtids flotfyr.
Erfaren madelsker.
Er du en stalker?!
#5: Chefska skrev d. 03/03-2015 kl. 15:48
Idag...
Hvis jeg starter et "singleplayer" spil på den bærbar og åbner det for LAN.. kan vores stationærere godt se og spille spillet via "Multiplayer".. alt virker og er i bedste orden..
Problemet begynder.. hvis jeg laver spillet på en stationær (singleplayer og åbner for LAN).. så kan det ikke ses på nogen af de andre via "Multiplayer". Der kommer ingen op på listen.. mærkeligt
Forstår det ikke og gider jo ikke pakke den bærbar frem, hver gang de små skal spille flere sammen i Minecraft!!
#6: BoyGamingDK skrev d. 03/03-2015 kl. 16:07
Hej Chefska.
Har hørt at det for nogle virker hvis du går ind på:
Kontrol panelet->System og sikkerhed->og under windows firewall skal du klikke på "Tillad et program gennem Windows Firewall"
Så klik på Skift indstillinger og find Minecraft.
Det kan godt være der er flere Minecraft navne.
Sørg for at dem der er sat et flueben til venstre for, har en flueben ved "Offentligt" og ikke ved "Hjem/Arbejd (privat)".
Det er en af løsningerne som der findes. Skriv tilbage hvis det ikke virker så har en enddu en ide.

Hey! Nu da jeg har din opmærksomhed så kan du da lige gå ind og tjekke min Youtube kanal ud! https://www.youtube.com/user/BoyGamingDK
#7: Chefska skrev d. 03/03-2015 kl. 17:05
Hi BoyGamingDK
Under "tillad, at apps komminikerer via Windows Firewall"
Til at starte med havde jeg en tilladt App "Minecraft" hvor der var flueben i begge (både privat og offentligt).
Det virkede jo ikke..
Så prøvede jeg at fjerne det flueben fra Privat, så der kun var flueben i Offentlig.
Det virkede heller ikke..
ØV
#8: BoyGamingDK skrev d. 03/03-2015 kl. 17:38
Øv øv.. Har lige et lille spørgesmål inden jeg går igang med "Plan B". Da i for første gang installerede Minecraft på de stationære computer så var der en box der kom op hvor der stod om det skulle køre på offentligt eller privat på jeres netværk (eller noget i den stil). Kan du huske hvad du satte flueben i? (helt iorden hvis du ikke kan huske det :P)

Hey! Nu da jeg har din opmærksomhed så kan du da lige gå ind og tjekke min Youtube kanal ud! https://www.youtube.com/user/BoyGamingDK
#9: Chefska skrev d. 03/03-2015 kl. 17:41
Det er den der kom i forbindelse med JAVA.. Privat og kun privat
#10: mikkelfg skrev d. 03/03-2015 kl. 18:44
Hej.
Prøv at se denne video, og se om det så virker. (ved godt at lyden ikke er god):
Prøv i windows firewall at give java de samme tilladelser som minecraft, og se om det så virker.
Ellers så kan jeg ikke forklare hvorfor det ikke virker..
--
Alternativt lave en minecraft server til dine børn, og så køre den på en af computerne:

Det gode ved dette er at det er gratis. Dog virker den kun når filen er åben. (Her er der ingen support, og du skal sætte alt op selv)
--
Ellers så kan du købe en server, som er sat op automatisk efter købet. Her er serveren hele tiden er tænt og at dine børn kan bare kan joine og bygge. (Hvis de alternativt har venner der også spiller minecraft, så kan de også spille på serveren). Det gode ved dette er at der er support, som vil kunne hjælpe dig med at sætte serveren op.
Hvis der ikke skal være mods og plugins på, så kan du få serveren for 37,50 kroner om måneden. Her vil jeg anbefale primaservers.com, da de har den bedste support indenfor spilserver-hosting.
Beklager et lidt rodet indlæg, dette er fordi jeg skriver fra min telefon :)
//Mikkel

Med venlig hilsen
Mikkel Gårde Michelsen
Ejer af Din IT Leverandør ApS
Studerende til EUX Datatekniker med speciale i infrastruktur
Medlem siden maj 2012
#11: Chefska skrev d. 04/03-2015 kl. 08:11
Hi Mikkelfg
Den første løsning virker... Så er det bare at lære de små.. hvordan de finder de nødvendige oplysninger (for at logge direkte på).
Det er bare sjovt, at jeg kan komme på ved at skrive den direkte og at de ikke selv komme op, når spillet er startet på de 2 stationær..
Takker..
Mærkeligt
#12: mikkelfg skrev d. 04/03-2015 kl. 09:57
Godt at det virker :)
Hvis du trykker "Tilføj server" i multiplayer, og så skriver ip'en med port, (giv dem et navn til formålet, eks "Lan verden"), så vil den være som en server i menuen uden at de selv skal skrive ip'en hver gang :)

Med venlig hilsen
Mikkel Gårde Michelsen
Ejer af Din IT Leverandør ApS
Studerende til EUX Datatekniker med speciale i infrastruktur
Medlem siden maj 2012
#13: Chefska skrev d. 05/03-2015 kl. 09:44
Alt hvad du skriver virker.. Bare underligt, at den ikke kommer automatisk op, på de 2 stationær.
Har lavet "tilføj Server".. så skal de evt. kun rette porten..
Takker mange gange..
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af Water_Lemon
i går kl 22:36
33 indlæg
1306 visninger
Jeg vil gerne købe en server!
Forfatter: CarsterCraft
Af tanddant