Hvordan spiller man men ÈN anden, som bor i et andet land?

Forum » Tutorials » Hvordan spiller man men ÈN anden, som bor .. (6 indlæg) Vist 610 gange
#1: mulddyr skrev d. 25/05-2016 kl. 14:43
Hej
Min datter på 8 år vil gerne spille med sin veninde som bor i et andet land. De vil gerne spille i et spil, hvor andre ikke kan komme ind uden deres tilladelse. Kan man det? Og kan de chatte med hinanden i spillet? Igen... uden at der er mulighed for at fremmede kan chatte med dem. Jeg synes at de er lidt for små til at spille og skrive med fremmede... i begyndelsen i hvert fald:) Det skal ikke være nogen speciel temabane, bare sådan en som normalt dukker op når man laver en ny bane på iPad'en.
Lige nu spiller de på ipad, men hvis man kan få spillet til macbook er det også en mulighed. Jeg kunne dog ikke umiddelbart se det i App-store (?)
Jeg håber at der er nogen der har tålmodighed til at hjælpe en nybegynder i multiplayer :)
Vh. Mulddyr
#2: ExilonCodes skrev d. 25/05-2016 kl. 15:03
Du kan købe en server på primaservers.com de er meget gode!
Og spillet skal købes på minecraft.net

Mangler du skripts?
http://minecraftforum.dk/forum/18576/1
Exiloncodes.dk - Køb dine skripts der!
#3: skrev d. 25/05-2016 kl. 19:28
Det du ønsker kan helt klart lade sig gøre. I skal "bare" lave jeres egen server. Det kan man godt gøre selv men så skal man til at rode med portforwarding og alt muligt andet rod. Desuden kan man så kun spille når den computer man kører serveren på er tændt, så hvis serveren kører på jeres computer vil den kun kunne tilgås når jeres computer er tændt, og veninden i udlandet ville altså ikke kunne spille hvornår det skulle være.
En løsning der løser alle disse problemer er at leje en server fra et hostingselskab. Den står tændt hele tiden og de fleste hostingselskaber har forskellige ting og sager der gør at installeringen er meget hurtig og uteknisk. Det koster dog nogle penge. Hvis de spiller på PC (hvor spillet skal købes på minecraft.net som #2 også skriver.
Personligt har jeg ikke så meget erfaring med forskellige hostingselskaber, men primaservers.com som #2 også anbeler er et dansk selskab som jeg har hørt meget godt om. De har dog så vidt jeg ved kun servere til Minecraft på PC og i vil altså skulle købe spillet dér. Den pakke I ville skulle købe er "Vanilla" som burde være rigeligt stor til 2 spillere og en lille privat server. Den koster 37,50 kr. om måneden, eller ned til 31,88 kr. om måneden hvis man binder sig for en længere periode.
Hvis du vil have en server til den udgave de spiller på iPad så skal du søge på Minecraft PE eller Pocket Edition. En google-søgning tyder på at der er hostingselskaber derude som tilbyder den slags, men umiddelbart kunne jeg ikke se nogle danske og jeg har ingen erfaring med PE-servere.
Med hensyn til at forbyde fremmede adgang vil det som regel være nok ikke at dele den adresse eller talrække (IP'en) man skal bruge for at komme ind på serveren. Man kan dog også vælge at sætte restriktioner på. Det hedder en whitelist. Der er et sted i filerne hvor man kan tænde for whitelisten og så skal ens minecraft-brugernavn stå i whitelist-filen for at man kan få lov at joine.
#4: MarcusHegelund skrev d. 26/05-2016 kl. 12:31
Hvis du vil undgå at skulle til at lave alle mulige indstillinger for at lukke af for andre brugere, og blot spille Minecraft som det er i singleplayer, så køb en "Minecraft Realm" (minecraft.net/da/realms/). Der skal du, så vidt jeg husker, tilføje folk før de kan spille sammen. Der er den som standard lukket af for folk. En "realm" koster 54,- pr. måned, og udbydes af skaberne af Minecraft selv.

-------------------
> teqnix.dk <
-------------------
#5: XsineBoy skrev d. 21/02-2017 kl. 19:58
vis i vil have en server der er meget god og hurtig så anbefaler jeg https://ethyria.dk/
det er let at lave en og syndtes den er meget god. men nogle gange sker der fejl bare se dere's tutorial.
#6: PFTheGamer skrev d. 22/02-2017 kl. 14:48
Som #4 forslår :)

Moderator på
superawesome.dk
i lobbyerne.
ALDER: 11
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af den_danske_d..
d. 11/12-2014 kl 18:19