Spørgeskemaundersøgelse omkring server udbyder

Forum » Server Hosting » Spørgeskemaundersøgelse omkring server udb.. (14 indlæg) Vist 581 gange
#1: Asheimav skrev d. 11/01-2017 kl. 08:47
Hej MinecraftForum.dk!
Jeg er igang med et opkommende hosting firma, og jeg vil gerne have jer til at svare på et spørgeskema, som vores personale har lavet i fællesskab. Der er fire spørgsmål, og det tager ikke særlig lang tid for dig, og det hjælper os en hel del, så hvis du vil være med til at give os et indblik i, hvad der kan gøres bedre på vores side, inden vi lancere, så må du gerne besvare skemaet.
Tryk hér for at komme til spørgeskemaet.
Tak for din tid, og vi håber selvfølgelig også, at du vil komme med et par inputs i vores kommentarfelter.
Med venlig hilsen
Mathias Christoffersen

"Jeg tager gerne i mod kritik, da det kan styrke mig med fremtidige udtalelser!" ~ Mathias C. 2017
#2: Chrras skrev d. 11/01-2017 kl. 19:31
Fedt med sådanne initiativer, husk bare at tænke over hvordan I skal adskille jer fra andre danske hostingfirmaer :)
Der er rigeligt om buddet, og desværre også mange der starter op, som efter få måneder må erkende, at det ikke er en guldgrube, som de måske havde troet ;)

Chrras - Erfaren Minecraft-spiller og tidl. staff på bl.a. serveren EverSun.dk
Kontakt mig gerne ved at sende en besked her på forummet
#3: Asheimav skrev d. 11/01-2017 kl. 23:32
Vi takker mange gange i fællesskab, for din kommentar! Hvis du mener der er noget, som er med til at gøre en server udbyder unik, må du meget gerne skrive til os i PM her. Vi glæder os rigtig meget til at lancere, fordi vi stræber virkelig efter det her. I øjeblikket er vi meget beskæftiget i at få både MobilePay og PayPal til at fungere som betalingsløsninger på vores hjemmeside, og det kører strygende ellers.
Jaaa, nu har vi sådan set også kigget meget på vores kommende "konkurrenter" eller hvad man nu skal kalde dem, og vi mener selv at vi har en fair chance, både prismæssigt, men også når det kommer til det mere professionelle område. Vores mål er ikke at starte op, og så lukke ned igen, selvom vi måske har minus på kontoen de første par måneder.
I får lige allesammen en ekstra chance til at sende en besvarelse ind via vores spørgeskema, og så vil det hele ellers blive overvejet og tænkt igennem, så vi kan få en god strategi og plan over hvad vi mangler, for at fuldende vores projekt. Tak til alle, som allerede nu støtter op om os, både aktive og passive personer.

"Jeg tager gerne i mod kritik, da det kan styrke mig med fremtidige udtalelser!" ~ Mathias C. 2017
#4: Water_Lemon skrev d. 12/01-2017 kl. 08:37
Du nævner "men også når det kommer til det mere professionelle område."
Kan jeg sende en PM, med en række spørgsmål angående den udtalelse? Evt kan jeg komme med en række overvejelser, som du ikke har haft tænkt på :).

Medlem siden december 2012
"Choose a job you love, and you'll never have to work a single day in your life." 
It's a lemon not a melon!
#5: Asheimav skrev d. 12/01-2017 kl. 09:51
Selvfølgelig kan du det. Du smider mig bare en PM, og så svarer jeg så snart der er mulighed for det. Det ville være fedt med konstruktiv kritik eller andet :).

#6: PFTheGamer skrev d. 12/01-2017 kl. 15:50
Jeg har udfyldt jeres spørgeskema.

Moderator på
superawesome.dk
i lobbyerne.
ALDER: 11
#7: DennisSkov skrev d. 12/01-2017 kl. 17:15
Et overskud på mere end et par tusinde kroner, er nok dét I kan formå at præstere - og det er hvis I formår at promovere jer helt vildt godt og ikke går døde i det efter et par måneder. Og ja, jeg mener et par tusinde kroner i overskud om året. Vi hos Prima Servers var også ved at gå død i det - med konstant efterspørgsel efter nye servere, var vi konstant nødt til at opgradere, og der var ikke penge nok til udbetaling af løn - og så begynder man altså at overveje, om det kan betale sig eller ej. Vi begyndte at lede efter en person eller virksomhed, der kunne overtage Prima Servers, og Morten og jeg blev herefter ansat fuldtid til en løn, som det ville være dumt at afvise.
Du kan ikke leve af udelukkende at tilbyde serverhosting - ikke i Danmark i hvert fald (hvis du kun sigter efter danske kunder). Du kan downloade regnskabet for et par af de kendte virksomheder, hvis du vil se efter. Det er virkeligt noget, I skal have in-mente, inden I bevæger jer ud på markedet.
Hvis I ikke kan udbetale nok løn til jer selv til, at I kan leve (husleje, mad, varme, internet etc.), så er I nødt til at have et arbejde ved siden af - og så er der ikke nok tid til jeres virksomhed. Det er de hårde, grimme fakta - jeg har fortalt det her utallige gange, men af en eller anden årsag er alle så fast besluttede på, at deres start af virksomhed bliver en kæmpe succes... Men ak og ve, de lukkede hurtigt ;-)
Vi var så heldige, at vi blev opkøbt af en større virksomhed, der ejede flere virksomheder - derfor kan det betale sig at vi får løn.
Stol på det, når både Chrras og jeg siger det - hvis du ikke gør noget fuldstændigt exceptionel, så tjener I ikke nok, og så kører I død i det.

Driftansvarlig hos Prima Servers ApS
#8: Chrras skrev d. 12/01-2017 kl. 19:42
#7: Lige præcis Dennis. Jeg vil på mange måder gerne opfordre til iværksætteri, men man må sgu virkelig være nytænkende, hvis man skal have succes - og når der er så mange muligheder inden for serverhosting i Danmark (og det vel og mærke er et forholdsvis billigt produkt til en forholdvis begrænset målgruppe), så er det ikke nemt at slå igennem.
Vil på ingen måde tage modet fra trådstarter eller de andre i hans projekt, men tænk det virkelig igennem :)

Chrras - Erfaren Minecraft-spiller og tidl. staff på bl.a. serveren EverSun.dk
Kontakt mig gerne ved at sende en besked her på forummet
#9: Asheimav skrev d. 12/01-2017 kl. 20:13
Jeg siger tak for jeres input, både DennisSkov og Chrass! Det er med en stor fornøjelse at kunne skrive denne besked, og vi har selvfølgelig også taget højde for, at dette projekt ikke vil være noget, som vi kommer til at kunne leve af, i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt. Vi tænker også mere langsigtet, at få udvidet i udlandet. Det hele startede faktisk med, at vi havde intentioner om at lave en server, som skulle skille sig ud fra alle andre, så derfor købte vi en stor maskine, og det var der vi fik idéen til at skabe et hosting firma, som indtil videre har speciale indenfor Minecraft. Det er uvidst om vi kommer til at blive globalt eller tilføje flere muligheder til vores projekt.
Vi ligger stor vægt på at vores support skal være i orden, altså at vi holder en speciel tidsramme for besvarende tickets, og så udfra vores arbejde ved siden af, kan lægge LiveChat support planer m.m. Allerede fra dags dato, har vi jo tænkt meget over, om vi skulle ansætte frivillige supportere, som kunne holde styr på vores LiveChat i dagtimerne, ikke timelønnet, men hvor de måske får en bonus i slutningen af året, eller hvad vi nu lige finder på. Der bliver i hvert fald sådan, at de får nogle fordele hos os, som man sandsynligvis også får andre steder.
Vi er 100% indforstået med, at dette er en branche som mange gerne vil ind i, og gerne vil være store indenfor. Men det holder os ikke tilbage, og vi ser det ikke som et arbejde for at tjene penge, men mere bygge en stabil virksomhed, som har et okay overskud, hvor at vi eller vores kunder ikke føler sig snydt.
Igen tusind tak for jeres inputs, det er vi rigtig glade for, og hvis I har mere, må I meget gerne skrive! :-)

#10: Water_Lemon skrev d. 13/01-2017 kl. 08:08
#9 At bygge en stabil virksomehed må vejes på en række forskellige parametre, heriblandt økonomi. I kommer ikke til at kunne lave en minecrafthost med et overskud som I kan leve af. I såfald vil jeg hellere end gerne æde mine ord.

"Choose a job you love, and you'll never have to work a single day in your life." 
#11: Asheimav skrev d. 13/01-2017 kl. 08:12
#10 Vi har ikke engang kommet til den tanke, at dette er noget vi kan leve af.

#12: Water_Lemon skrev d. 13/01-2017 kl. 08:25
#11 Tænkte jeg skam nok, men da du selv nævnte at I ønskede at skabe en "stabil virksomhed" så antog jeg at det pr. automatik også omhandlede det økonomiske aspekt.

#13: _lassefest skrev d. 04/04-2017 kl. 17:12
skal man bruge en god pc til at lave en server?
#14: EndstonePvP skrev d. 04/04-2017 kl. 17:19
For det første flot at bump en tråd som ikke har noget med dit spørgsmål at gøre, for det andet hjælper det ikke at post 30 indlæg om et spørgsmål som allerede er blevet besvaret indenfor 30 minutter.

<Indsæt signatur her>
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af den_danske_d..
d. 11/12-2014 kl 18:19
13 indlæg
18281 visninger
Af NighthawkDK
d. 07/12-2017 kl 14:59
51 indlæg