Redigerings Program for dig (Guide for alle)

Forum » Tutorials » Redigerings Program for dig (Guide for all.. (3 indlæg) Vist 1162 gange
#1: Skingerdrengtv skrev d. 02/08-2011 kl. 13:09
Hej! Jeg så lige at Vaupell havde fortalt, hvilke programmer han brugte. Så jeg tænkte, at jeg har jo okay god effaring med en del redigeringsprommer osv. Så jeg vil bare lave en lille guide til, hvordan man enkeltvis for lavet de bedste minecraft videoer eller andre slags videoer.
Nybegynderen:
Hvis man er hel ny vil jeg selvfølgelig ikke sidde og skrive svære og kompliceret programmer på, men samtidig vil jeg selvfølgelig sørge for, at programmet kan det mest nødvendige.
Sony vegas 9
Sony vegas er helt sikkert et super program for nybegynderer. Det er utrolig nemt at finde rundt i, og man kan bruge programmet til man er på et højt niveau. Efter some programmet har en masse funktioner og effecter. grunden til at jeg har skrevet 9'eren istedet for den sidste version 10'eren -.-' Er simpelhen fordi at sony vegas 10 har nogle irriterende fejl, som kan ødelægge den smarte feature at når man er igang med at redigere effekter kan spole imens du gør det. Jeg skal ikke kunne sige om 10'eren er blevet patchet osv.
Middel:
Sony vegas 9 & Adobe After effects cs5
Når man er på middel niveauet ville jeg stadig bruge Sony Vegas, men her vil jeg også tilføje Adobe After Effect (AAE). AAE er et super program med en masse advanceret funktioner. Programmet er egnet til at lave effecter så som: "Color Corrector, HSL ADJUST og meget mere". I vil garangteret tænke: " Jamen hey! Det kan sony vegas også?" Forskellen ligger i, at AAE kan ændre på meget mere og gøre tingene meget mere præcist end sony vegas kan.
Advanceret:
Adobe Premiere Pro cs5 (APP) og Adobe After Effects cs5 (AAE)
Jeg ved at der er nogle programmer, som skulle være lige så advanceret som APP. Men jeg tager udgangspunkt i APP eftersom det er dét program jeg brugt mest. Programmet er utrolig svært at finde rundt i i starten, men når man har lært det, begynder man at se, hvor utrolig flot, genialt og fantastisk programmet er. Programmet er (efter min mening) en sammensat version af Sony vegas og AAE, men jeg foretrækker dog stadig, at bruge både APP og AAE. Programmerne kan både lave kamehameha (hvis man er til sådan noget), explosioner, ild, flotte lydkugler samt color correcting.
Her er en af de kortfilm jeg vandt 4 priser for samt vandt 2 pokaler for bedste film. :) denne kortfilm er dog optaget med et utrolig ringe videokamera eftersom jeg var lud fattig lige der hehe :) Men kortfilmen er ellers kun redigeret i Somy vegas. god fornøjelse
#2: Vaupell skrev d. 02/08-2011 kl. 15:30
Tja hvis man har de 6000kr ekstra som programmet koster  NICE ;)
Både Adope og Sony vegas koster mellem 5500 - 6500 alt efter version..
og jeg har på et tidspunkt for nogle år siden droppet ALT pirat software.
gav alt hvad jeg havde væk ;)
Nu bruger jeg kun lovligt indkøbt eller gratis software. 
Tænkte bare nu hvor gennemsnits alderen på dette forum are nok under de 20år så
er det nok desværre de færeste som har råd til den slags..  :D
Men ellers super nice ;)

.Alt står i min profil.
#3: Skingerdrengtv skrev d. 02/08-2011 kl. 16:19
Jeg går utrolig meget op i det så jeg har været så heldig at få de fleste programmer af folk vi kender :) men ellers har jeg selv brugt 4200 kr på adobe after effects
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af ZiraX
i dag kl 11:23
2 indlæg
83 visninger
DTLtraders hjælp!
Forfatter: oleolestensen
Af ed
d. 24/02-2016 kl 17:19