Ny faction-server: "NATIONERNE" - Eventyrlig nyskabelse!

Forum » Minecraft server » Ny faction-server: "NATIONERNE" - Eventyrl.. (291 indlæg) Vist 23165 gange
< | 1 | 2 | 3 ... 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | >
Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke skrive nye indlæg!
#271: ralle skrev d. 26/05-2012 kl. 10:39
Det har jo NETOP noget med nationerne at gøre.
"Jeg tænkte på nu når i tager imod donationer hvor man som sådan køber en tjeneste, skal man så ikke betale skat af det beløb som bliver "betalt" ?"
Han stiller et spørgsmål til dem, og der er en masse andre der hjælper ham istedet, måske giverr det os dem fra nationerne nogle tanker i og med de er sådan en stor server.
"Der er ingen som gider at høre på en masse brok fra personer som er jaloux over at dette ikke er deres server"
Hvor kom det ind i billedet fordi man diskutere skat, du er da latterlig at høre på :)
#272: Jakob5566 skrev d. 26/05-2012 kl. 10:51
ralle skrev d. 26/05 kl. 10:39
Det har jo NETOP noget med nationerne at gøre.
"Jeg tænkte på nu når i tager imod donationer hvor man som sådan køber en tjeneste, skal man så ikke betale skat af det beløb som bliver "betalt" ?"
Han stiller et spørgsmål til dem, og der er en masse andre der hjælper ham istedet, måske giverr det os dem fra nationerne nogle tanker i og med de er sådan en stor server.
"Der er ingen som gider at høre på en masse brok fra personer som er jaloux over at dette ikke er deres server"
Hvor kom det ind i billedet fordi man diskutere skat, du er da latterlig at høre på :)
Jeg hentydede nu til at det andet, som der var blevet snakket om i denne tråd..
#273: Kachuu skrev d. 26/05-2012 kl. 11:15
Jakob5566 skrev d. 26/05 kl. 10:29
Ligemeget hvad. så er i helt forkert på den!
Der er meget stor forskel på en "Donation" og et køb.
Nationerne tjener ikke noget på jeres "Donationer" de bruger dem til at afbetale serveren. Hvilket vil sige at i ikke har købt noget, og derfor skal Nationerne ikke betale skat og da det heller ikke fungerer som et firma...
Noget helt andet, jeg forstår ikke hvorfor der ligepludselig kommer en diskution om SKAT, når det ikke har noget med "Nationerne" at gøre o.O
Hvorfor ikke tage diskutionen over PM, og dernæst kontakte en eller anden ligegyldig person, som er totalt ligeglad med dette.
Altså hvis jeg skal være helt ærlig SÅ DISKUTER DET DOG ET ANDET STED! Der er ingen som gider at høre på en masse brok fra personer som er jaloux over at dette ikke er deres server, og at den ikke er fyldt hver dag. Og har haft en masse unikke brugere.
Nu kan det vel ikke blive værrere.
-Jakob5566

Hvis donationerne går til at betale for serveren så tjener de vel også da pengene ikke kommer fra deres egne lommer? De giver en service i form af fordele i spillet for et beløb er jo netop et salg af fordele/funktioner som andre ikke-betalende ikke har adgang til.
og til kommentaren omkring jaluox over dette ikke er mine server. Jeg ejer ikke en server, har aldrig sat mig ind i det heller og vil heller aldrig. 
#274: Jakob5566 skrev d. 26/05-2012 kl. 11:28
Der må da være noget misundelse over det, ellers ville i jo ikke angribe os sådan!
Der er også en masse andre servere derude, men mærkeligt nok skal det gå ud over Nationerne o.O 
#275: josefsens-dk skrev d. 26/05-2012 kl. 11:28
Jakob5566 skrev d. 26/05 kl. 10:29
Ligemeget hvad. så er i helt forkert på den!
Der er meget stor forskel på en "Donation" og et køb.
Nationerne tjener ikke noget på jeres "Donationer" de bruger dem til at afbetale serveren. Hvilket vil sige at i ikke har købt noget, og derfor skal Nationerne ikke betale skat og da det heller ikke fungerer som et firma...
Noget helt andet, jeg forstår ikke hvorfor der ligepludselig kommer en diskution om SKAT, når det ikke har noget med "Nationerne" at gøre o.O
Hvorfor ikke tage diskutionen over PM, og dernæst kontakte en eller anden ligegyldig person, som er totalt ligeglad med dette.
Altså hvis jeg skal være helt ærlig SÅ DISKUTER DET DOG ET ANDET STED! Der er ingen som gider at høre på en masse brok fra personer som er jaloux over at dette ikke er deres server, og at den ikke er fyldt hver dag. Og har haft en masse unikke brugere.
Nu kan det vel ikke blive værrere.
-Jakob5566

Hehehe, så vi må ikke kommentere på en server uden vi er skide misundelige på den? - Tyg lige lidt på den igen :)

//fresser
#276: freakdk skrev d. 26/05-2012 kl. 11:31

Kachuu skrev d. 25/05 kl. 22:36
Jeg tænkte på nu når i tager imod donationer hvor man som sådan køber en tjeneste, skal man så ikke betale skat af det beløb som bliver "betalt" ?
xcanner skrev d. 26/05 kl. 00:14
Tror I (#260, #261 og #263) bliver overrasket når i engang bliver voksne og opdage at man skam ikke kan slippe for at betale skat :-) Battleroar, vil anbefale dig en revisor, hvis du skal starte et hosting firma, eller sænke chancen for succes :-)
Den bagatelgrænse I hentyder til at man ikke skal momsregistre sit firma, hvis man forventer at sælge for mindre en kr. 50.000 om året.
Men der er skam ingen bagatelgrænse på skat :-) Har du f.eks. et website og har en indtægt på bannere/reklamer på 100 kr. på et år, så skal du skam betale skat af de 100 kr.
Jeg har så igen ingen ide om, hvordan skat vil se på en spilserver, ejet af en privat, som så sælger ydelser/modtager donationer som går til drift af serveren (så længe donationer er mindre end driftomkostninger), i realiteten er det en indtægt som der skal betales skat af (jeg har så igen aldrig hørt om en Minecraft server som betaler skat af donationer).
Betalingen repræsenterer på INGEN måde en betaling for nogen form for service eller produkt. Alle penge som doneres, er donationer, at man får visse fordele på serveren er bare for at sige "tak". Vi forbeholder os en hver ret til at fjerne og redigere i disse funktioner til hver en tid.
Grundet dette skal der IKKE betales skat. Pengene går ubeskåret til serveren, får vi mere end nødvendigt spares de selvfølgelig op, og bruges på evt. nye projekter, og/eller betaling for serveren i fremtiden. Dertil kommer jo også opgraderinger af hardware o.s.v.

WWW.FREAKYVILLE.NET
Danmarks Største Minecraft Server
IP:   mc.freakyville.net

#277: Kachuu skrev d. 26/05-2012 kl. 12:02
freakdk skrev d. 26/05 kl. 11:31

Jeg tænkte på nu når i tager imod donationer hvor man som sådan køber en tjeneste, skal man så ikke betale skat af det beløb som bliver "betalt" ?
Tror I (#260, #261 og #263) bliver overrasket når i engang bliver voksne og opdage at man skam ikke kan slippe for at betale skat :-) Battleroar, vil anbefale dig en revisor, hvis du skal starte et hosting firma, eller sænke chancen for succes :-)
Den bagatelgrænse I hentyder til at man ikke skal momsregistre sit firma, hvis man forventer at sælge for mindre en kr. 50.000 om året.
Men der er skam ingen bagatelgrænse på skat :-) Har du f.eks. et website og har en indtægt på bannere/reklamer på 100 kr. på et år, så skal du skam betale skat af de 100 kr.
Jeg har så igen ingen ide om, hvordan skat vil se på en spilserver, ejet af en privat, som så sælger ydelser/modtager donationer som går til drift af serveren (så længe donationer er mindre end driftomkostninger), i realiteten er det en indtægt som der skal betales skat af (jeg har så igen aldrig hørt om en Minecraft server som betaler skat af donationer).
Betalingen repræsenterer på INGEN måde en betaling for nogen form for service eller produkt. Alle penge som doneres, er donationer, at man får visse fordele på serveren er bare for at sige "tak". Vi forbeholder os en hver ret til at fjerne og redigere i disse funktioner til hver en tid.
Grundet dette skal der IKKE betales skat. Pengene går ubeskåret til serveren, får vi mere end nødvendigt spares de selvfølgelig op, og bruges på evt. nye projekter, og/eller betaling for serveren i fremtiden. Dertil kommer jo også opgraderinger af hardware o.s.v.
Hvis der ikke bliver betalt for nogen form for service eller produkt, hvorfor får dem som donere så adgang til funktioner som andre ikke har adgang til ? Det jo netop på grund af denne "køb dig til gratis tp"-funktion jeg spiller spørgsmålet da i netop sælger en funktion i spillet og udgiver den som en donations fordel fremfor et produkt. 
#278: MarinA skrev d. 26/05-2012 kl. 12:03
Vil lige høre, om personen der donere får fordele, eller ingame money eller noget, som de "ikke-donerene spillere" får?
Men igen, det vil være surt at man lige pludselig får en melding fra skat. Som jeg ser på det, er det da bedre at lige kontakte dem, så man er 100% sikker på det.
Jeg angriber ikke Nationerne på nogen måde.

Jeg er tilbage!
#279: freakdk skrev d. 26/05-2012 kl. 12:59
Kachuu skrev d. 26/05 kl. 12:02
Hvis der ikke bliver betalt for nogen form for service eller produkt, hvorfor får dem som donere så adgang til funktioner som andre ikke har adgang til ? Det jo netop på grund af denne "køb dig til gratis tp"-funktion jeg spiller spørgsmålet da i netop sælger en funktion i spillet og udgiver den som en donations fordel fremfor et produkt. 
Du forstår vidst ikke helt det jeg lige har forklaret dig, så her kommer den lige igen: 
"Betalingen repræsenterer på INGEN måde en betaling for nogen form for service eller produkt. Alle penge som doneres, er donationer, at man får visse fordele på serveren er bare for at sige "tak". Vi forbeholder os en hver ret til at fjerne og redigere i disse funktioner til hver en tid."
Det er ikke vores fejl hvis folk ser det som om de betaler for en service / et produkt, det er ikke det der er tilfældet. I princippet kunne vi fjerne ranken med det samme, uden nogen ville blive refunderet. Ikke at vi har tænkt os at gøre dette, men folk har ret til at vide det, da de ikke har betalt for en service / et produkt, men doneret penge til et projekt de tror på.

WWW.FREAKYVILLE.NET

#280: ralle skrev d. 26/05-2012 kl. 13:07
@jakob5566
"Der må da være noget misundelse over det, ellers ville i jo ikke angribe os sådan!"
Angribe jer sådan? folk kommer bare med sine meninger om serveren.
"Der er også en masse andre servere derude, men mærkeligt nok skal det gå ud over Nationerne o.O "
Du skal tænke på at nationerne nok er en af danmarks støreste servere, og når folk kender til serveren, vil der jo os automatisk komme en masse kritik, og det må ik sgu bare tage med.
#281: Dragoneggcraft skrev d. 26/05-2012 kl. 13:10
freakdk skrev d. 26/05 kl. 12:59
Kachuu skrev d. 26/05 kl. 12:02
Du forstår vidst ikke helt det jeg lige har forklaret dig, så her kommer den lige igen: 
"Betalingen repræsenterer på INGEN måde en betaling for nogen form for service eller produkt. Alle penge som doneres, er donationer, at man får visse fordele på serveren er bare for at sige "tak". Vi forbeholder os en hver ret til at fjerne og redigere i disse funktioner til hver en tid."
Det er ikke vores fejl hvis folk ser det som om de betaler for en service / et produkt, det er ikke det der er tilfældet. I princippet kunne vi fjerne ranken med det samme, uden nogen ville blive refunderet. Ikke at vi har tænkt os at gøre dette, men folk har ret til at vide det, da de ikke har betalt for en service / et produkt, men doneret penge til et projekt de tror på.
Freakdk Giver dig Ret  i at når man Donere til en server så for man penge ud af det til serveren og ikke til dem selv vis de har penge i overskud så bruger de dem på Ny hardisk og ram osv... men jeg siger bare at i skal vide at man kan blive bannet for at bryde en regel selv om man har doneret der står ikke noget om i hvor du donere at så kan du ikke få ban men det kan man tror selv en admin/ Moderator kan få ban altså vis nu han smader spawn og griefer alt.

Advarsel jeg snakker meget :D.
Hjemmeside : www.dragonegcraft.dk
youtube : www.youtube.com/user/IronSworddk
#282: FedeAnderzen skrev d. 26/05-2012 kl. 18:32
Jeg kan ikke se hvorfor misundelse eller den slags skal blandes ind i det her. 
Det er da et ret så vigtigt emne at sætte fokus på. Jeg gad nødigt være ham med det kontonummeret som donationer sættes ind på næste år, hvis der er sat penge ind som der skal betales skat af.
Specielt nu hvor der er en del der i fællesskab ejer serveren. Hvad nu hvis projektet går død om 6 måneder og folkene bag Nationerne går hver til sit ? Så er der måske en der står tilbage med et skattesmæk om et lille år ganske uvidende.
Det er ikke for at nedgøre nogen servere eller mennesker, eller komme med useriøs kritik, men jeg mener det er et ret så vigtigt emne at få afklaret. 
Man kan selvfølgelig tage chancen og bare satse på at Skat ikke opdager noget, men det kræver ikke mere en en spiller der føler sig uretfærdigt banned før der måske ligger en henvendelse hos Skat.
Hvis jeg var en del af teamet bag, ville jeg kontakte Skat og få det afklaret, eller måske gøre sådan at donatorer ikke fik nogle specielle fordele i spillet, men det vil nok trække ned i antallet af kroner der går ind, men hellere lidt ind end en masse ud til foråret.
#283: freakdk skrev d. 27/05-2012 kl. 14:33
FedeAnderzen skrev d. 26/05 kl. 18:32
Jeg kan ikke se hvorfor misundelse eller den slags skal blandes ind i det her. 
Det er da et ret så vigtigt emne at sætte fokus på. Jeg gad nødigt være ham med det kontonummeret som donationer sættes ind på næste år, hvis der er sat penge ind som der skal betales skat af.
Specielt nu hvor der er en del der i fællesskab ejer serveren. Hvad nu hvis projektet går død om 6 måneder og folkene bag Nationerne går hver til sit ? Så er der måske en der står tilbage med et skattesmæk om et lille år ganske uvidende.
Det er ikke for at nedgøre nogen servere eller mennesker, eller komme med useriøs kritik, men jeg mener det er et ret så vigtigt emne at få afklaret. 
Man kan selvfølgelig tage chancen og bare satse på at Skat ikke opdager noget, men det kræver ikke mere en en spiller der føler sig uretfærdigt banned før der måske ligger en henvendelse hos Skat.
Hvis jeg var en del af teamet bag, ville jeg kontakte Skat og få det afklaret, eller måske gøre sådan at donatorer ikke fik nogle specielle fordele i spillet, men det vil nok trække ned i antallet af kroner der går ind, men hellere lidt ind end en masse ud til foråret.
Jeg har afklaret det, flere gange.
Læs evt. mine svar? 

WWW.FREAKYVILLE.NET

#284: NannaLB skrev d. 27/05-2012 kl. 15:04
Hej bavianer,
Vi har på Nationerne valgt at lukke Nether-portalen, da vi opdagede et dublikeringsbug. Derudover har vi midlertidligt lukket alle shops, da der forekom nogle irriterende fejl som gjorde, at man kunne sælge materialer og tjene helt uanede summer af penge. Vi har allerede fået ordnet den nye prisliste, takket være freakdks regnearbejde, og jeg vil sætte de nye skilte op i løbet af idag, så vores shops kommer til at fungere normalt og optimalt! Derudover vil vi åbne en Nether-shop, som erstatning for den lukkede Nether-portal.
Ydermere har vi i den seneste tid oplevet store problemer for enkelte medlemmer, som har oplevet helt urimeligt meget lag, hvorimod størstedelen af de resterende spillere intet har bemærket. Vi arbejder på at lokalisere det præcise problem, blot så I alle ved, at vi er opmærksomme på issuet! :) 
Og til vedkommende der skrev angående ban af donators - ALLE kan modtage et ban, hvis de bryder vores reglement. Det gælder den almene bruger, mods, admins og sågar ejere, hvis vi finder at vedkommende modsætter sig de regler, som vi har opsat for Nationerne. Vi håber og naturligvis, at størstedelen på Nationerne opfører sig hensigtsmæssigt overfor hinanden, uanset alder, rang m.m. :) 
DESUDEN: Vær nu søde at snakke pænt til hinanden, både herinde og på serveren. Jeg gider ganske enkelt ikke se eller høre på mere hate i denne tråd! Hvis nogle mener, at de har fået noget i klemme, så kontakt os venligst under personlige omstændigheder, så vi kan få spørgsmålet afklaret. Der er ingen grund til at forpeste denne tråd, eller dette forum som helhed, med den slags galle. Jeg diskuterer heller end gerne issues vedrørende Nationerne, men hold det på et pænt, sagligt niveau!
Vi glæder os til at se jer på Nationerne,
Nanna.

//NannaLB
Youtube.com/NannaLB
#285: Assasin skrev d. 03/06-2012 kl. 14:11
Synes det er lidt træls at folk spawnkiller i teleportne med fuld diamondt rustning og dia sværd, især når man lige var kommet ind. gider ikke spille der nu :-(
< | 1 | 2 | 3 ... 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | >
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af Pcornel
d. 14/05-2017 kl 23:04
6 indlæg
446 visninger
Af Jenneren_199..
i går kl 14:13
3 indlæg