Hjælp til nybegynder.

Forum » Minecraft » Hjælp til nybegynder. (6 indlæg) Vist 8917 gange
#1: Carl05 skrev d. 26/01-2013 kl. 09:19
Hej.
Min søn på 7 år spiller Minecraft på vores IPad.
Han siger at der er to verdener, et hvor man har liv og et uden liv.
I den ene verden har man byggematerialer, diamanter, guld mm.og bue og pil. Men der ingen zombier,creepers mm.
Hvordan får man det?
I den anden verden med liv er der dyr, zombier mm. men ingen våben og byggematerialer.
Hvordan får man det?
Kan man lave en verden hvor man både kan bygge ting, skyde zombier mm, ?
Og får man flere mænd med i spillet og kan spille mod andre?
Hvordan springer man med TNT?
Håber jeg har forstået hans spørgsmål rigtigt;-)
Tak!

#2: StokholmDK skrev d. 26/01-2013 kl. 09:56
Jeg ved ikke de andre spørgsmål men Hvordan amn sprænger TNT ved jeg.
Du skal enten tage et håndtag (lever) og sætte det lige ved siden af en TNT og så højreklikke på håndtaget og så vil det spræng.
Eller tagen En RedStone Torch. Det er en fakkel med rød lys, og så skal du bare sætte den ved siden af en TNT.
Håber du forstår det ;D
StokholmDK
#3: 1001sd skrev d. 26/01-2013 kl. 10:28
Hej Carl.
Din søn har ret. Der er to slags verdener. På en måde. Når man laver en ny verden, vælger man om den skal være creative eller survival. I creative har man ubegrænset alle ting, men nogen redskaber har man ikke. I creative kan man flyve, der er ikke monstre, og man har heller ikke liv. I survival er der monstre, man har liv, begrænsede ressourcer OG man kan crafte. Hvis man åbner sit inventory så man kan se sine ting, kan man vælge at "crafte" ting. Hvis man så laver et crafting table og sætter det ned, kan man lave flere nye ting.
Hvis du trykker på pause inde i spillet, skulle der gerne være en knap der hedder noget i retning af "server is invisible" eller "server is visible". Hvis den er invisible, så tryk på knappen, så ændrer den sig til visible. Nu kan du så (Med en anden i-enhed, telefon eller tablet som har minecraft på sig (IKKE computere) som er på det samme trådløse netværk) i hovedmenuen vælge "join game", og der skulle der så gerne dukke den verden op som bliver spillet på på en anden enhed.
Håber det hjalp dig.
-1001sd
#4: Carl05 skrev d. 26/01-2013 kl. 11:49

StokholmDK: Nu ved vi hvordan man gør, tak for det. Men der er ingen røde fakler eller og heller ingen detonatore i hverken creative eller survival. Der er kun TNT i creative. Hvordan får man fakler og detonatore?
1001sd: Tak for svar. Jeg har kigget lidt på det selv nu og begynder at forstå konceptet:-)
Ved at crafte de ting han ikke har, kan han få en verden med både monstre, byggematerialer og våben i survival? Er det rigtig forstået?
Men hvordan crafter man ? Der er jo helt tomt i inventory( er det lageret?) Jeg kan se alle " varerne" men jeg kan ikke få dem over til lageret? Synes jeg har trykket på alt.
Kunne du forklare lidt mere om hvordan et crafting tabel fungerer og hvordan man " sætter det ned"?
#5: 1001sd skrev d. 26/01-2013 kl. 12:26
Carl05 skrev d. 26/01 kl. 11:49
StokholmDK: Nu ved vi hvordan man gør, tak for det. Men der er ingen røde fakler eller og heller ingen detonatore i hverken creative eller survival. Der er kun TNT i creative. Hvordan får man fakler og detonatore? 1001sd: Tak for svar. Jeg har kigget lidt på det selv nu og begynder at forstå konceptet:-) Ved at crafte de ting han ikke har, kan han få en verden med både monstre, byggematerialer og våben i survival? Er det rigtig forstået? Men hvordan crafter man ? Der er jo helt tomt i inventory( er det lageret?) Jeg kan se alle " varerne" men jeg kan ikke få dem over til lageret? Synes jeg har trykket på alt. Kunne du forklare lidt mere om hvordan et crafting tabel fungerer og hvordan man " sætter det ned"?
okay. For at have ting i dit inventory/lager, er du nødt til at have samlet dem op. Det gør du ved at holde din finger hen over en blok på skærmen indtil den forsvinder. Derved vil din blive tilføjet til dit inventory. muligvis er du nødt til at gå hen over dem for at samle dem op efter du har ødelagt blokken. Crafting fungerer ved at du, hvis du trykker på en ting du vil lave, viser der sig nogen oplysninger om tingen, og vigtigst, hvilke ting man skal bruge. Når man har samlet de ting, kan man trykke "craft" (tror jeg den hedder), og tingen vil blive tilføjet til dit "lager". For at sætte et crafting table (eller en hvilken som helst anden blok) skal du markere det i dit "lager" så dukker det op i din hånd når du går rundt, og ved så at trykke kort på skærmen der hvor du vil have blokken til at stå (skal være på en flade af en anden blok, og man kan kun nå ca 4 blokke), vil den blive placeret. Hvis du så trykker kort på crafting tablet, vil der dukke et vindue med endnu mere crafting op.
#6: noa1 skrev d. 28/05-2013 kl. 23:41
Carl05 skrev d. 26/01 kl. 09:19
Hej. Min søn på 7 år spiller Minecraft på vores IPad. Han siger at der er to verdener, et hvor man har liv og et uden liv. I den ene verden har man byggematerialer, diamanter, guld mm.og bue og pil. Men der ingen zombier,creepers mm. Hvordan får man det? I den anden verden med liv er der dyr, zombier mm. men ingen våben og byggematerialer. Hvordan får man det? Kan man lave en verden hvor man både kan bygge ting, skyde zombier mm, ? Og får man flere mænd med i spillet og kan spille mod andre? Hvordan springer man med TNT? Håber jeg har forstået hans spørgsmål rigtigt;-) Tak!
Du skal være logget ind for at deltage i debatten
Login eller Opret en gratis bruger
10 mest læste tråde de seneste 24 timer
Sidste svar
Af Laukage
d. 22/01-2018 kl 16:11
7 indlæg
179 visninger
Af Isaliam
i går kl 20:57
3 indlæg
31 visninger