Er der nogle "gamle" brugere af Minecraftforum.dk tilstede?

mikkelfg

Nyt medlem
20 Februar 2021
4
5
3
Hej alle :)
Jeg kom helt tilfældigt til at gå ind på denne side, da jeg var ved at gennemgå mine gamle bogmærker fra 2015-2016 stykker.
Det er dejligt at se, at siden er kommet i live igen - jeg kan huske, at den lukkede, efter at siden blev solgt. Herefter var vi nogle brugere som skiftede til planetminecraft.dk, der så også lukkede.
Jeg har godt nok tilbragt mange timer på den gamle side, og vil derfor nysgerrigt høre, om der er andre "oprindelige" brugere der ligesom mig har fundet tilbage?

God aften til alle.

• Like
Reactions: Simon942 and Rune

mikkelfg

Nyt medlem
20 Februar 2021
4
5
3
Spændende :)
Jeg kan huske at “freakdk” (som var administrator) lavede et opslag om at sælge siden, og jeg mener at den nye ejer lovede at siden ville forblive aktiv - og så lukkede den :(

• Like
Reactions: Rune

mikkelfg

Nyt medlem
20 Februar 2021
4
5
3
Det er sjovt at tænke tilbage 😊
Uden at blive alt for nostalgisk brugte jeg mange teenage-timer på siden og har faktisk stadig nogle bekendtskaber derfra. Mit første online-job som supporter blev også fundet gennem minecraftforum. Gode tider ;)

Senest redigeret:
  • Like
Reactions: Simon942 and Rune

TroelsBay

Nyt medlem
29 Oktober 2021
1
1
1
Hejsa! Faldt også lige over siden :whistle:

Ikke for at blære mig, men jeg er måske den ældste bruger af det gamle Minecraftforum.dk, da det var mig, der lavede det. Good times! :cool:

• Like
Reactions: MrTexass

MrTexass

Nyt medlem
27 Oktober 2021
5
3
3
Aalborg
mrtexass.dk
Haløjsa alle. Nok er denne tråd fra Feb. i år, men kan se den er ved at vågne op igen, FEDT. Velkommen tilbage til mange af de gamle, og ikke mindst stifteren af det, hvis det er korrekt forstået. Velkommen Troels, og fedt du FALDT over siden, håber ikke du slog dig for hårdt, op og stå igen - Og så håber vi i øvrigt, at du er kommet for at blive. Venligst Tex.

Dennis

Nyt medlem
11 November 2021
1
1
3
primaservers.com
Jeg fandt vej også :D
Jeg brugte selv en del tid på det gamle Minecraftforum.dk, og da det lukkede, startede jeg Planetminecraft.dk, som desværre døde forholdsvis hurtigt. 😅

@mikkelfg blev freak ikke netop den nye indehaver af forummet? Det kan godt være, at det blev solgt videre efterfølgende - men på et tidspunkt gik det hele i hvert fald i stå ;D

• Like
Reactions: MrTexass

freakdk

Nyt medlem
11 November 2021
1
2
1
Spændende :)
Jeg kan huske at “freakdk” (som var administrator) lavede et opslag om at sælge siden, og jeg mener at den nye ejer lovede at siden ville forblive aktiv - og så lukkede den :(

Historien passer ikke helt.

Jeg købte siden/domænet, for snart en del år tilbage, siden af @TroelsBay og Tobias, fordi de ikke havde tiden til at administrere den.
Tobias kontaktede mig selv, med henblik på at sælge siden.

Selv havde jeg, som moderator, brugt rigtigt mange timer på forummet og min hovedpine var dengang, at de andre købere, som stod i kø, var Hosting "selskaber" o. lign.
Altså folk der ønskede at overtage siden, med henblik på at skabe profit.
Det syntes jeg var synd og derfor valgte jeg at købe siden, for et anseeligt beløb - Dét har i hvert fald ikke givet overskud 😅

Efterfølgende var forummet jo online i noget tid, men fordi Freakyville især kom i vejen, fik jeg bare aldrig rigtigt lysten, eller tiden, til virkelig at prioritere projektet.
Dertil kommer det, at siden faktisk, via SQL injection, blev hacked og DB'en slettet.
Egentlig havde vi backups, med kodebasen var svær at rode med, fordi det var noget Troels havde lavet fra bunden selv og derfor blev det aldrig rigtigt til mere og siden 'lukkede'.

De sidste par år har flere skrevet til mig, med henblik på at købe domænet - I sidste ende lod jeg det blot løbe ud.

Men hvis jeg vender tilbage til dén bekymring jeg havde, for snart mange år siden, er den jo stadig aktuel.
Jeg håber i hvert fald ikke, at forummet bliver en reklamesøjle for sidens ejer(e).
Dét i sig selv, er der jo ikke noget galt i, så længe alle kan gøre reklame på lige fod.

Men ja, det kunne da være fint, hvis siden kunne blomstre lidt igen, vi har vidst ikke rigtigt nogen dansk pendant til Minecraftforum.net, hvor man kan få hjælp på dansk, udover diverse Facebook grupper.

Senest redigeret:
  • Like
Reactions: Laukage and Mads