fysisk server setup

Mikkel Rino

Nyt medlem
26 Juli 2022
1
0
1
Hej

jeg har i et lang stykke tid helt mange tusind kroner i servers online, og det har irriteret mig. Så mig og mine venner overvejer at købe en fysisk computer/server som vi har til at køre vores server på. Men jeg er bare i tvivl om det er det rigtige at gøre, og vis det er hvad skal jeg så have?

venlig hilsen Mikkel

N. Jacobsen

Nyt medlem
15 Oktober 2022
2
1
0
Hej Mikkel.
Det skal siges at der er rigtig meget arbejde i at have en server derhjemme ved dig selv, her er nogle ting
  • Strøm forbrug
    • Lad os sige din PC har en 500W strømforsyning, men den kun benytter omkring 125W i timen
      Det vil sige omkring 87 kW i måneden (125*24*29/1000)
      Så hvis du skal betale 4kr pr kW strøm så bliver det 348kr pr måned hvilket du kan få en meget kraftfuld minecraft server for online.
  • Vedligehold og Indkøb
    • Den server du skal købe hjem skal være rimelig kraftfuld hvilket betyder rimelig mange penge (8000kr give or take)
      Det er selvfølgelig en investering meeeeennn.
    • Du skal holde maskinen opdateret hvilket tager tid.
  • Port forwarding & DDoS
    • Hvordan ville du beskytte dit netværk derhjemme imod DDoS angreb?
    • Det ville nok blive nødvendigt at portforwarde din MC server.
Bare lige outlining nogle ting.
Det skal også siges at med den strøm pris imod indkøbs prisen af en server, så kan du køre omkring 22 måneder på en Online Server og det skal siges at de fleste Desktop maskiner er ikke bygget til at køre 24/7 hvilket vil sige det ikke sikkert den overlever i 22 måneder.

Dette er bare lige min tanke på området.

Hvis det bare er en server til kun dig og dine venner, så er der også mange billige hosts som du ikke skal smide flere tusinde kroner afsted til om måneden :)

Hilsen Nicolai

• Like
Reactions: Brogade